Quinoa și Regimul Diabetic

Quinoa și Regimul Diabetic

Stilul de viață și alimentația sănătoasă sunt esențiale pentru a gestiona eficient diabetul de tip 2. Și știm că nu este ușor. Trebuie să faci mai multă mișcare, să îți monitorizezi în mod regulat glicemia, să iei medicamente si să ai mereu grijă la ce pui în farfurie. În acest articol, vom analiza un „super aliment” versatil numit Quinoa și impactul acestuia asupra diabetului.

Potrivit medicilor, acest aliment ajută la gestionarea tensiunii arteriale și a zahărului din sânge. Prin urmare, quinoa este bună în regimul diabetic. Hai să vedem mai multe despre valorile nutriționale, beneficiile și modalitățile sănătoase de a include Quinoa în regimul tău pentru diabet.

Ce este Quinoa?

Quinoa este practic o sămânță, un tip de carbohidrat care oferă același nivel de nutrienți ca orice alte cereale integrale. Există mai mult de o sută douăzeci de soiuri de quinoa, cele mai populare fiind quinoa albă, neagră și roșie.

quinoa in regimul diabetic

Valorile Nutriționale ale Quinoa

Quinoa este o putere nutrițională. Este o sămânță care conține cantități mari de proteine. Este plină de fibre, cu un indice glicemic scăzut. Fiind o sursă bogată de fibre, acest aliment ajută la reducerea absorbției carbohidraților din sânge și previne, de asemenea, creșterea bruscă a nivelului de glucoză din sânge.

În comparație cu alte cereale, quinoa are cantități bune de:

  • proteină
  • minerale
  • antioxidanti, si
  • fibră

Quinoa nu conține gluten și de ceea este o alegere sănătoasă pentru persoanele care au sensibilitate la gluten (care este prezent în grâu). Există dovezi care sugerează că atunci când mănânci mai multă quinoa, această ajută la gestionarea nivelului de glucoză din sânge și, de asemenea, previne creșterea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol. Acest lucru face din Quinoa o alegere sănătoasă în dieta diabetică.

Cum să mănânci Quinoa în diabet?

Gestionarea cantității totale de carbohidrați la fiecare masă este importantă pentru reglarea glicemiei. O ceașcă de aproximativ 190 de grame de quinoa gătită (fiartă), conține aproximativ 40 de grame de carbohidrați.

Quinoa este o cereală care oferă cea mai mare valoare nutritivă per porție de carbohidrați. 1/3 de ceașcă de quinoa gătită este considerată o singură porție de carbohidrați. Oferă aproximativ 13 grame de carbohidrați. 

quinoa si regimul diabetic

Indicele glicemic (IG) al Quinoei în Diabet

Conținutul ridicat de proteine și fibre din quinoa îți va oferi o senzație de sațietate pentru mai mult timp. Pentru un diabetic, sunt recomandate alimentele cu indice glicemic cât mai mic. Aceste alimente au carbohidrați cu digerare lentă care eliberează zahăr lent în sânge atunci când sunt consumați. Acest lucru previne creșterea nivelului de zahăr din sânge în organism.

Alimentele care au un indice GI de 55 sau mai puțin sunt considerate alimente cu IG scăzut. Quinoa are un indice GI de 53, ceea ce înseamnă că nu ar provoca o creștere dramatică a zahărului din sânge. Datorită conținutului ridicat de proteine, fibre și toate tipurile de aminoacizi esențiali, îl face un aliment vital pentru controlul glicemiei și diabetului.

Cum se prepară Quinoa?

Quinoa este la fel ca celelalte cereale. Metoda de preparare și de consum este similară cu celelalte cereale pe care le folosiți în mod obișnuit. Puteți prepara quinoa la fel ca orezul. Adăugați apă, fierbeți și amestecați. Când inelul mic de culoare albă se desprinde din bob, atunci știi că este fiartă. 

quinoa diabet

Concluzie

Quinoa este un aliment benefic, consumat de oameni încă din antichitate. Pe măsură ce oamenii  devin din ce în ce mai conștienți de sănătate și de beneficiile sale, acest aliment a devenit popular în dieta modernă. Quinoa este bogată în fibre și proteine, ceea ce o face un super-aliment pentru regimul diabetic.