Avocado și Dieta Diabetică

Avocado și Dieta Diabetică

 

În general, persoanele cu diabet sunt sfătuite să mănânce alimente care le ajută să-și controleze nivelul de glucoză din sânge și să scadă colesterolul și tensiunea arterială. Acesta este într-adevăr modul corect de a gestiona diabetul, de a evita complicațiile și de a trăi o viață sănătoasă. Din ce în ce mai multe persoane cu diabet și prediabet adoptă avocado în alimentația lor. Acest fruct vine încărcat cu vitamine, grăsimi sănătoase pentru inimă și nutrienți. 

Citește în continuare pentru a afla mai multe despre avantajele consumului de avocado în diabet.

Valoarea nutritivă a avocado

150 de grame de avocado conțin:

72 g carbohidrați

Sub un gram de zahăr

3 grame de fibre

22 de grame de grăsimi, din care 19 de grame sunt grăsimi nesaturate și

240 de calorii

Conținutul scăzut de carbohidrați, grăsimile sănătoase și conținutul mare fibre fac din avocado un fruct prietenos cu diabetul. Cu toate acestea, deoarece este bogat în calorii, ar trebui să consumi avocado în cantități moderate.

Asociază avocado cu alimente cu IG scăzut pentru a glicemia în limite sigure. conținutul mare de fibre și grăsimi sănătoase din avocado fac ca digestia acestui fruct să se întindă pe o perioadă mai lungă de timp, ceea ce duce la eliberarea lentă a zahărului în sânge.

avocado in diabet

Beneficiile consumului de avocado în diabet

Avocado oferă numeroase beneficii datorită valorii sale nutritive ridicate. Grăsimile sănătoase, fibrele și prezența fitonutrienților îl fac un aliment benefic pentru diabetul de tip 2. Consumul de avocado ajută la pierderea în greutate, crește sensibilitatea la insulină și scade colesterolul.

Sensibilitate îmbunătățită la insulină

Pierderea în greutate poate crește sensibilitatea la insulină și poate reduce șansele de a dezvolta complicații grave ale diabetului. Grăsimile bune prezente în avocado îți oferă o senzație de sațietate pentru mai mult timp.

Deci, atunci când mănânci mai puțin, consumi mai puține calorii și îți gestionezi mai bine glicemia și nivelul de insulină. Grăsimile mononesaturate sau grăsimile sănătoase ajută organismul să utilizeze cât mai bine insulina. Din acest motiv, consumul de avocado este benefic în dieta diabetică.

Nu crește glicemia

Unul dintre cele mai importante beneficii ale avocado este că au un conținut scăzut de carbohidrați. Acest lucru înseamnă că au un efect foarte mic asupra nivelului de glucoză din sânge. Cantitatea mare de fibre îl face un aliment cu digerare lentă. Când acest aliment este digerat lent în organism, eliberează zahăr treptat în fluxul sanguin și astfel previne creșterea bruscă a glicemiei.

Încărcat cu Fibre

Pe lângă reducerea nivelului de zahăr din sânge, fibrele ajută și la digestie și previn problemele legate de digestie, cum ar fi constipația, care este foarte frecvent întâlnită la diabetici. ½ dintr-un avocado mic oferă doar 5,9 grame de carbohidrați și 4,6 grame de fibre. Acest conținut bogat de fibre ajută la reducerea nivelului de A1c și a nivelului de glucoză din sânge.

Grăsimi sănătoase

Avocado conține grăsimi sănătoase sub formă de grăsimi polinesaturate și grăsimi mononesaturate. De asemenea, stimulează mecanismele de apărare și stabilizează diferitele sisteme din organism.

Aceste grăsimi sănătoase cresc HDL sau nivelul de colesterol sănătos din organism și scad colesterolul rău, care este legat de cauzarea bolilor de inimă, accident vascular cerebral și diabet.  Prin urmare, avocado este un super aliment în dieta persoanelor cu diabet.

avocado in diabet

Care este cantitatea de avocado recomandată într-o zi?

Ține cont de numărul de calorii și carbohidrați atunci când adaugi avocado la dieta ta. FDA recomandă să mănânci 1/5 dintr-un avocado de mărime medie care furnizează aproximativ 50 de calorii.

Care este cel mai bun mod de a include avocado în dieta ta?

Avocado este un bun înlocuitor pentru unt, maioneză sau brânză pe pâine prăjită. O altă modalitate de a adăuga avocado este în smoothie-ul tău ca înlocuitor al laptelui pentru a obține o explozie de fibre și nutrienți.

În acest fel, poți reduce grăsimile saturate și caloriile, obținând în același timp grăsimile sănătoase și fibrele de care ai nevoie.

Concluzie

Avocado este un super-aliment delicios și cremos, care conține o mulțime de nutrienți, fibre și vitamine. Nivelul scăzut de carbohidrați și conținutul ridicat de fibre îl fac ideal pentru consumul în diabet. Grăsimile sănătoase conținute în acesta te ajută să utilizezi insulina în cantități adecvate și să previi complicațiile diabetului, cum ar fi accidentul vascular cerebral și atacul de cord.