Adevărul Despre Prediabet

Prediabetul

 

E real. Este comun. Și cel mai important, este reversibil. Poți preveni sau întârzia evoluția prediabetului în diabet de tip 2 prin schimbări simple și dovedite ale stilului de viață.

Uimitor, dar adevărat: în România, diabetul este o problemă de sănătate publică, cu un impact foarte mare la nivel de societate. Prevalența diabetului în România este de 11,6% din populație, ceea ce înseamnă că 1 din 10 români suferă de diabet, în timp ce prediabetul are o prevalență de 3 din 10. 

Ai putea fi tu? Citește mai departe pentru a afla faptele și ce poți face pentru a rămâne sănătos.

Cu prediabetul nu e de joacă

Nu lăsa „pre” să te păcălească – prediabetul este o afecțiune gravă de sănătate în care nivelurile de zahăr din sânge sunt mai mari decât cele normale, dar încă nu suficient de ridicate pentru a fi diagnosticat ca diabet. 

Prediabetul te expune la un risc crescut de a dezvolta diabet de tip 2, boli de inimă și accident vascular cerebral.

Prediabetul poate trece neobservat

Poți avea prediabet de ani de zile, dar să nu ai simptome clare, așa că deseori prediabetul rămâne nedetectat până când apar probleme grave de sănătate. De aceea, este important să discuți cu medicul tău despre testarea glicemiei dacă ai oricare dintre factorii de risc pentru prediabet, care includ:

  • Având 45 de ani sau mai mult - riscul creste o data cu vârsta;
  • Supraponderea/obezitatea (IMC ≥ 25 kg/mp) este un factor de risc important pentru prediabet;
  • Obezitatea abdominala – CA (circumferința taliei) >80 cm la femei si >94 cm la bărbați, cu cât există mai multă grăsime la nivelul abdomenului, cu atât riscul este mai mare;
  • Istoric familial (parinti, frati) cu diabet zaharat;
  • Să fii activ fizic de mai puțin de 3 ori pe săptămână
  • Femei cu istoric de diabet gestational sau macrosomie fetală (greutate făt la naștere mai mare de 4 kg);
  • Femei cu sindrom de ovar polichistic;
  • Hipertensiune arteriala, TA ≥140/90 mmHg sau terapie antihipertensiva;
  • HDL – colesterol <35 mg /dl si/sau trigliceride >250 mg/dl;
  • Alte afecțiuni asociate cu insulinorezistența;
  • Istoric de boli cardiovasculare.

Cu diabet se trăiește mult mai greu decât cu prediabet

Deși persoanele cu prediabet prezintă deja un risc mai mare de boli de inimă și accident vascular cerebral, ei nu trebuie încă să gestioneze problemele grave de sănătate care vin odată cu diabetul.

Diabetul afectează fiecare organ major din organism. Persoanele cu diabet zaharat dezvoltă adesea complicații majore, cum ar fi insuficiență renală, orbire și leziuni ale nervilor (leziunile nervilor pot duce la amputarea unui deget de la picior, laba piciorului sau chiar a întregului picior). Unele studii sugerează că diabetul dublează riscul de depresie și că riscul crește pe măsură ce se dezvoltă mai multe probleme de sănătate legate de diabet. Toate pot reduce drastic calitatea vieții.

Prediabet = Prevenția Diabetetului

Gândește-te la prediabet ca la o bifurcație în drum: ignoră-l și riscul tău de diabet de tip 2 crește. Pierde o cantitate modestă de greutate și fă o activitate fizică regulată, iar riscul scade. Scăderea modestă în greutate înseamnă 5% până la 7% din greutatea corporală, doar 10 până la 14 kilograme pentru o persoană de 200 de kilograme. Activitatea fizică regulată înseamnă să faci cel puțin 150 de minute pe săptămână de mers rapid sau activități similare. Asta înseamnă doar 30 de minute pe zi, cinci zile pe săptămână.

Un program de prevenție a diabetului te poate ajuta să faci schimbările necesare pentru pentru a preveni sau a întârzia diabetul de tip 2.

Programele Diafit au fost create de medici diabetologi special pentru a îmbunătăți viața persoanelor cu diabet și prediabet. Ele conțin atât planuri alimentare cu meniuri zilnice, cât și programe de sport accesibile și ușor de urmat, pentru o transformare completă a stilului de viață.

Prin programele Diafit , participanții raporteză:

✅ Control mai bun al glicemiei și al A1c

✅ Pierdere în greutate

✅ Abilitatea de a face alegeri alimentare îmbunătățite

✅ Niveluri de energie mai ridicate 

✅ Plăcere în a găti și a mânca alimente mai sănătoase

✅ Mai multă inspirație, motivație și bucurie, zi de zi

Cel mai bun moment pentru a preveni diabetul de tip 2 este acum! Achiziționează Programul Diafit și începe schimbarea, azi - https://diafit.ro/collections/frontpage/products/planul-diafit-2-0